sobota, 9 stycznia 2016

Ideał kobiecej urody w poszczególnych epokach - WSPÓŁCZESNOŚĆ po 1939 r.: Pop-art lata 50/60 XX w.

Pop art, popart (z ang. popular art = sztuka popularna) – styl malarski po II wojnie światowej, który wywodzi się z ekspresjonizmu abstrakcyjnego. Terminem pop-art posłużył się po raz pierwszy angielski krytyk sztuki Lawrenc Alloway opisujący obrazy ilustrujące powojenny konsumpcjonizm, który czerpał z dóbr materialnych w „Przeglądzie Architektonicznym” („Architectural Digest”) z 1952 roku .[1]


Ideał kobiecej urody na podstawie twórczości wybranego malarza POP- ART
    

Ewa [2] [3] 1950r. Henryk Berlewi
H. Berlewi, Ewa. Olej  na płótnie, płótno naklejone na tekturze, (1950), 46x37,5cm, Galeria Marszałkowska

Kobieta na obrazie zatytułowanym Ewa, przedstawiona jest w stylu pop art.  Ubranie tytułowej bohaterki obrazu jest koloru czerwonego, włosy falowane, idealnie ułożone, jakby przyszła prosto od fryzjera do pracowni malarza. Uśmiech odsłania komplet bielutkich zębów, usta szkarłatne, wydepilowane brwi, niebieskie oczy, zamiast koralików ma zawiązaną czarną wstążkę na szyi. Nad nią, po jej lewej stronie zostało umieszczone jabłko, a po przeciwnej rok powstania obrazu i symbol malarza.




[1] Pop art. [online]. [Dostęp: 06 marca 2013]. Dostępny w Internecie :  http:<//www.magazynsztuki.pl/pop-art/>
[2] H. Berlewi, Ewa. Olej  na płótnie, płótno naklejone na tekturze, (1950), 46x37,5cm, Galeria Marszałkowska
[3] H. Berlewi, Ewa. [il.] [online]. [Dostęp: 01 marca 2013]. Dostępny w Internecie: http:<//www.desa.pl/pl/ galerie/galeria-marszalkowska/19338_poz.-096-galeria-czerwiec-2011-16147-4.html>


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz