czwartek, 25 marca 2021

Moja DZIAŁKA, mój AZYL

 Witajcie Kochani! 

Dziś przed Wami - moja ukochana Działka, mój Azyl :) Zobaczcie, jak się zmieniała. Moje wizje i pomysły powoli przemieniam w rzeczywistość :)

Na początku zrobiłam zdjęcia działki i wykonałam taki pomocniczy, na szybko, projekt w Photoshopie. Krótko mówiąc, na zdjęcie ogólne działki, naniosłam z różnych fotografii z internetu, elementy, jakie chcę mieć na działce. Do dziś w miarę się tego trzymam, ale jeszcze wzbogacam ten projekt o nowe inspiracje i pomysły, jakie pojawiają mi się ciągle :)

1. Nie równałam terenu, dołki wyrównałam sama przy pomocy łopaty :) 

2. Wycięłam trochę drzew, wygrabiłam siano, zadbałam by trawa była również systematycznie koszona.

3. Uratowałam oplątaną wokół sosny dziką pnącą różę - odplątałam ją, wycięłam sosnę i kupiłam jej w 2019 jakąś pergolę. W ubiegłym roku dostała wreszcie piękną, drewnianą pergolę. Pamiętajcie, byle czego nie ma co kupować, "jakaś" pergola - nie wystarczy.

4. Zaczęłam w górce kopać schody, zbiegające się nie na samym szczycie, ale do ławki, którą zresztą sama zbiłam z darowanych mi desek.

5. Umocniłam schody, trwało to trochę, zmieniały się te umocnienia, aż wreszcie są takie jak sobie wymarzyłam :)

6. Wyznaczyłam ścieżki, kupiłam na próbę kilka wiklinowych przęseł. Są piękne! Kupiłam więcej. Dokupię w tym roku kolejne, bo jeszcze "cosik" brakuje:)

7. Kwiaty, które pojawiły się w moim ogrodzie, przekopałam w inne miejsca, a także niektóre zabezpieczyłam tam, gdzie rosły, a właściwie rosną - bo czekam na nie tej wiosny z niecierpliwością !

8. Rozłożyłam, jak to ktoś mi powiedział "dywany", a naprawdę to - agrowłókninę, z myślą, że obsypię ją korą - zarówno ścieżki, jak i przestrzeń pomiędzy nasadzeniami. Tak też zrobiłam!

9. Zakupiłam meble ogrodowe, skrzynie, beczki. Wszystko wręcz "ustrzelone" na okazjach<3

10. Zrobiłam miejsce na ognisko, zbiłam ławki, przywiozłam cegły, które wyłożyłam wokół ogniska, a także ułożyłam pod meblami drewnianymi, aby nie stały na gołej ziemi.

11. Zasadziłam spooooro roślin, trochę się przyjęło, trochę nie. Cieszę się z tych, które chcą u mnie rosnąć <3

12. Podciągnęłam wodę na działkę !

13. Zakupiłam węża ogrodowego :)

14. Zwiozłam stare okna (z myślą o szklarni), a które zabezpieczyłam co nie co na zimę.

15. Szklarnia się buduje, a także i płot!!!!!! :)

16. Mnóstwo cebulek pięknych kwiatów, a także sadzonek - czeka już na przeprowadzkę na działkę <3

17. Zakupiłam także wiele różnych warzywek do posiania. Muszę jeszcze w odpowiednim czasie zakupić sadzonki pomidorów :) 


W ogarnianiu tego pięknego miejsca wg moich wytycznych pomaga mi Mama oraz super Ogrodnik Szymon, za co Im serdecznie dziękuję <3

W następnym "działkowym" poście pokażę Wam zmiany, które obecnie przeprowadzam:)

Zapraszam na mojego INSTAGRAMA

























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz